-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31629 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

با توجه به آيه 23 سورة حج زينت برتر، در آخرت طلا است يا نقره؟ چرا؟

يكي از نعمتهاي بهشتيان، زينت آنان به طلا و نقره است. آرايش و زينتي كه در اين دنيا از آن مردان، به عللي ـ از جمله غرور و غفلت ـ محروم بودند در آن دنيا مجاز است. در بيشتر آياتي كه به نوع زينت بهشتيان، اشاره شده، از طلا براي زينت نام برده شده است: (ر.ك: كهف، 3; حج، 23; فاطر، 33.) تنها در يك مورد در آية 21 سورة دهر از دستبند نقره براي زينت بهشتيان ياد شده است.

البته، در قرآن از زينتهاي ديگري نيز، مانند: مرواريد، دُّر و... آمده است. همة اينها نشانة آن است كه بهشتيان در بهشت از انواع زينت ها بهرهمند ميباشند.

شايان ذكر است، قرآن كريم در اين گونه مسايل با زبان ما سخن ميگويد: به طور حتم زينتهاي اهل بهشت، حتي زينتهاي مادي آنان، فراتر از آن است كه به فكر اهل دنيا بگنجد. مثل در مورد همين نقره آمده است كه چنان زيبا و جذاب و لطيف است كه مانند شيشه طرف ديگرش نمايان است.(ر.ك: پيام قرآن، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 6، ص 258، دارالكتب الاسلامية.) با توجه به تفاوت اساسي جهان آخرت با دنيا و نبودن چشم و هم چشمي در آن جا، برتري يك زينت به ديگري براساس معيارهاي ويژة آن عالم است. زينتهاي آن عالم متناسب با عملي است كه انسانها در اين دنيا انجام دادهاند. بهشتيان به نسبت جايگاه و مقامي كه دارند از زينتهاي بهشتي بهره ميبرند. هم چنان كه در تفسير آيات سورة الرحمن دربارة باغهاي بهشتي در حديثي از پيامبر اكرمميخوانيم: دو باغ بهشتي از طلا براي مقربان و دو باغ بهشتي از نقره براي اصحاب اليمين است(تفسير الدرالمنثور، سيوطي، ج 27، ص 624، داراحيأ التراث العربي.) روشن است كه تعبير به طلا و نقره با توجه به تفاوت مرتبه اين دو بهشت ميباشد.(ر.ك: پيام قرآن، آيت اللّه مكارم شيرازي، ج 6، ص 345، دارالكتب الاسلامية.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.